Laptop leasen in tijden van thuiswerk? DLL maakt het makkelijk

Blog

De terugkeer naar het kantoor komt stilaan dichterbij, maar voor de meeste werknemers is de situatie blijvend veranderd tegenover het precoronatijdperk. Bij ‘het nieuwe normaal’ hoort bijvoorbeeld vaker van thuis uit werken. Het voorbije jaar hebben heel wat bedrijven technische nieuwigheden geïntroduceerd om in die context de nodige verbondenheid, samenhorigheid en communicatie te blijven garanderen. Wist u dat DLL u kan helpen om ‘hybride werken’ bij uw klanten te introduceren? Wij maken het hen makkelijk om een laptop of andere hardware te leasen, waardoor ze hun devices up-to-date kunnen houden – maar het gaat veel verder.

Ons devies? Nieuwe devices

Voor uw klanten is recente devices aanbieden aan hun team géén detail. Wanneer ze als werkgever hun toestellen niet regelmatig vernieuwen, staan de jongste generaties werknemers thuis op in 2021 … om dan terug in de tijd te reizen met een kantoor of home office uit pakweg 2015. Daarnaast spelen devices een niet te onderschatten rol in de war for talent. Het spreekt voor zich dat een werkgever beter iets gesofisticeerders in de strijd werpt dan een standaard of verouderd model smartphone. Bij lease worden toestellen gemiddeld om de drie jaar vervangen, waardoor ze altijd bij de tijd blijven – niet alleen op het vlak van werkcomfort, maar ook van beveiliging. En met de oplossingen van DLL hoeft dat helemaal geen kostelijke zaak te zijn. Integendeel!

Kosten besparen met een leaseoplossing

Nog al te vaak kopen bedrijven hun toestellen aan, omdat ze denken zo op de lange termijn goedkoper af te zijn. Toch is een leaseoplossing voordeliger als de focus verschuift naar de total cost of ownership (TCO). Uw klanten kijken wellicht naar de investeringswaarde, die inderdaad hoog ligt als ze een heel aantal toestellen tegelijk vervangen. Maar die waarde ligt nóg hoger wanneer ze, zoals veel bedrijven, mobiele toestellen terugnemen en ze vervolgens in een kast leggen, gewoon omdat ze de middelen of het proces niet hebben om ze van de hand te doen. Laptops of smartphones zijn nu eenmaal toestellen met een korte technische levenscyclus die relatief snel aan waarde inboeten. Daarom is het verstandiger om ze niet te kopen, maar te huren.

Nog al te vaak kopen bedrijven hun toestellen aan, omdat ze denken zo op de lange termijn goedkoper af te zijn. Toch is een leaseoplossing voordeliger als de focus verschuift naar de total cost of ownership (TCO). "

Life cycle management met DLL

DLL staat voor life cycle management of ontzorging in alle fasen van het proces, van aankoop tot terugname. Uw klanten mogen met andere woorden op hun twee oren slapen: samen met u zorgen wij ervoor dat de devices op hun plaats terechtkomen en dat uw klanten op het ideale moment een geüpdatet exemplaar ontvangen. Daarvoor hoeven hun medewerkers niet eens naar het kantoor te komen. DLL helpt met het opzetten van een online platform of serviceportaal waarop werknemers hun devices kunnen bestellen en vervolgens thuisgestuurd krijgen.  De werkgever bepaalt welk profiel keuze heeft uit welke devices, op basis van bijvoorbeeld functievereisten. Dit alles gieten we voor meerdere devices in één leaseovereenkomst voor uw klant. Die krijgt daardoor een vaste maandkost, die veel eenvoudiger te budgetteren is en waarin niet alleen de hardware vervat zit, maar ook tal van interessante diensten. Denk aan mobile device management (MDM), verzekeringen, data wiping bij oude toestellen, een bijstandspakket van de fabrikant of van u als reseller, en ga zo maar door.

Marktontwikkelingen: meer dan laptop leasen

DLL denkt tot slot graag met u mee over nieuwe marktontwikkelingen, zoals het ‘hybride werken’ dat om een doordachte aanpak vraagt. Uit onderzoek van IDEWE blijkt namelijk dat driekwart van de thuiswerkers “minstens één ernstige psychosociale of fysieke klacht” ervaart. Zo kampt 55% met rug- en nekpijn.  Uw klanten kunnen lease gebruiken om hun medewerkers te faciliteren met bredere thuiswerkoplossingen. Waar ze vroeger gebruik maakten van een desktop en vaste telefoon, is een mobiele telefoon en een laptop met laptophouder nu wellicht relevanter. Bovendien kunnen ze met de juiste kantooruitrusting de nodige zorg besteden aan ergonomie.

Wilt u uw klanten ondersteunen met behulp van DLL? Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie.